View Full Version : Tamiya Euro Cup Series Belgium
TC3ForEver
02-07-2005, 10:47 AM
Hier kan je alles kwijt over de Tamiya Euro Cup races in België, ieder spreekt zijn eigen taal en alles blijft plezant.
Laat maar komen !!
Jan & Jan
mrevoIII
02-07-2005, 11:06 AM
Ik zal dan maar beginnen met mijn nieuwe nickname, mrevoIII, de enige auto die ik nog heb maar die toch maar lekker de B finale gewonnen heeft afgelopen zondag...wie doet me dat na ??
Jan
belgian
02-07-2005, 02:02 PM
Ik zal dan maar beginnen met mijn nieuwe nickname, mrevoIII, de enige auto die ik nog heb maar die toch maar lekker de B finale gewonnen heeft afgelopen zondag...wie doet me dat na ??
Jan
Faire comme toi ? Une finale B ? Non merci :D :D :D :D
BELGIAN = Bernard - Stock + XBG ;)
speedy_belgium
02-07-2005, 02:41 PM
Zeer goed initiatief :cool:
Weet er iemand wat de beste body is om mee te racen, of een link waar je een vergelijking van de verschillende bodies kan vinden.
Kris (van de stock-klasse)
belgian
02-07-2005, 02:50 PM
Salut kris,
Ik denk dat voor de stock categorie alle bodies zijn even goed.
Wij rijden niet snel genoeg om via de karrosserie een groot verschil te maken.
Een goeie karrosserie kan een heel klein voorsprong geven maar geen stuurfout maken kan leiden tot het podium ;) ;) ;)
Ik zal voor deze Tamiya Cup met verschillende bodies rijden niet voor de aerodynamica maar voor de "look" :D :D :D
speedy_belgium
02-07-2005, 02:55 PM
Salut kris,
Ik denk dat voor de stock categorie alle bodies zijn even goed.
Wij rijden niet snel genoeg om via de karrosserie een groot verschil te maken.
Een goeie karrosserie kan een heel klein voorsprong geven maar geen stuurfout maken kan leiden tot het podium
Ik zal voor deze Tamiya Cup met verschillende bodies rijden niet voor de aerodynamica maar voor de "look"
ok, thanks.
Want ik ga een TT01 kopen. Dan weet ik wat kiezen. :D
belgian
02-07-2005, 03:03 PM
jij moet gewoon de "hoge" bodies niet nemen zoals een Ford Focus want anders verhoogd jij het zwaartepunt en dan gaat jij vlotter overkop ;)
good luck :)
mrevoIII
02-08-2005, 02:47 PM
Nogmaals de herinnering : iedereen moet ingeschreven zijn voor de volgende Tamiya Cup Race bij Logan op 20 maart 2005 en dit ten laatste op woensdag 16 maart 2005!
Personen die op dat moment niet ingeschreven zijn zullen helaas niet kunnen deelnemen aan de race.
Dus surf nog snel naar www.tamiya.be en download het inschrijvingsformulier...
Jan
speedy_belgium
02-09-2005, 02:04 AM
Jan,
zal er kunnen getraind worden op zaterdag ?
Groeten,
Kris.
mrevoIII
02-09-2005, 10:15 AM
Jan,
zal er kunnen getraind worden op zaterdag ?
Groeten,
Kris.
Gij hebt da toch ni nodig om te trainen ;)
normaal kan er getraind worden zoals steeds van 12 tot 17 u, maar dat laat ik nog wel weten for sure...
belgian
02-16-2005, 05:48 PM
Is er ergens een lijst met de ingeschreven piloten voor de next race ?
In de XBG classe, zijn er maar 4 wedstrijden, zijn er ook 2 die wegvallen ?
Krijgen de eerste piloten van de XBG klasse ook een ticket voor Portugal ?
speedy_belgium
02-17-2005, 02:07 AM
Ik dacht wel dat er een lijst op de site ging komen. Maar dat zal maar de week voor de wedstrijd zijn.
De XGB klasse wordt ook in Portugal gereden, dus zullen de eerste 2 wel mogen gaan. Er was sprake van 9 mensen (2 per categorie + teamleader)
En aan de wedstrijd van Luik te zien volstaat het om je wagen draaiende te houden in de XGB klasse :D
belgian
02-17-2005, 03:34 AM
Thx speedy ;)
Alles kan nog gebeuren :eek:
mrevoIII
02-18-2005, 07:31 AM
Is er ergens een lijst met de ingeschreven piloten voor de next race ?
In de XBG classe, zijn er maar 4 wedstrijden, zijn er ook 2 die wegvallen ?
Krijgen de eerste piloten van de XBG klasse ook een ticket voor Portugal ?
die lijst komt er inderdaad een week voor de race, iedereen is nu in winterslaap want ze wachten allemaal met inschrijven tot op het laatste moment.
De eerste twee piloten van elke reeks (behalve veterans) gaan naar Portugal. Veterans niet omdat er in Portugal geen plaats is voor rolstoelen op het podium :D
Big J
02-18-2005, 12:54 PM
Naast de eerste twee van elke reeks gaat er ook een junior mee in de stock klasse.
Dat is de 9de man Speedy Belgium. Wat niet wil zeggen dat de Teamleader niet mee zou mogen natuurlijk. De supporters kunnen trouwens ook mee, maar zullen zelf wel hun hotelkosten moeten dragen.
Dat van die veterans en hun rolstoelen daar moeten we het nog eens over hebben hé, MrEvoIII!!
mrevoIII
02-21-2005, 01:26 PM
BELANGRIJK !!!
Wegens organisatie-problemen zal er op zaterdag 19 maart NIET kunnen getraind worden! De zaal zal op zondag opengaan om 8 u 's ochtends.
IMPORTANT !!!
Par raison des problèmes d'organisation ce sera IMPOSSIBLE de vous entrainer le samedi 19 mars ! La salle sera ouverte le dimanche 20 mars à 8 le matin.
speedy_belgium
03-16-2005, 06:52 AM
Jan,
Komt er een lijst met inschrijvingen voor komende zondag op de site ?
Kwestie van te kunnen checken dat we zeker kunnen rijden :o
speedy_belgium
04-14-2005, 05:40 AM
Waarschijblijk een domme vraag, maar beter safe dan sorry :
Kan je een kristalset van carson gebruiken in een zender van futaba, rekening houdend dat beide 40Mhz AM zijn ?
speedy_belgium
04-18-2005, 03:03 PM
Naar aanleiding van de gearing discussie gisteren in de stock klasse heb ik de volgende vraag :
Kan er mij iemand uitleggen hoe je bij een 24/55 verhouding de motor moet vastmaken op de motorsteun ?
maw op welke positie moet je de motor vastmaken ?
Want volgens de tamiya handleiding kan deze combinatie niet :confused:
Big J
04-18-2005, 06:07 PM
Naar aanleiding van de gearing discussie gisteren in de stock klasse heb ik de volgende vraag :
Kan er mij iemand uitleggen hoe je bij een 24/55 verhouding de motor moet vastmaken op de motorsteun ?
maw op welke positie moet je de motor vastmaken ?
Want volgens de tamiya handleiding kan deze combinatie niet :confused:
Speedy, het probleem is momenteel in behandeling, er bestaat verschillende informatie over wat kan en wat niet kan. We zullen eerstdaags tot een besluit komen en de limiet stellen voor de rest van het seizoen.
Weldra dus meer nieuws via de site of dit forum.
Groetjes
speedy_belgium
04-19-2005, 01:55 AM
Speedy, het probleem is momenteel in behandeling, er bestaat verschillende informatie over wat kan en wat niet kan. We zullen eerstdaags tot een besluit komen en de limiet stellen voor de rest van het seizoen.
Weldra dus meer nieuws via de site of dit forum.
Groetjes
Ok bedankt.
Mijn aanvoelen zegt 25/55 toelaten. want ik vond het saai zondag.
Ik ben er al over aan het denken om voor de race van augustus een andere motor te steken en in de GT2 mee te rijden.
Dan zal het ook een B-finale zijn, maar dan gaat de auto tenminste wat vooruit :D
belgian
05-03-2005, 03:33 PM
Zon, warmte, hamburgers, lekkere frieten, goede sfeer, alle ingredienten waren aanwezig voor een plezante dag op den ezel :D
Merci aux organisateurs ;)
Big J
05-03-2005, 04:07 PM
Zon, warmte, hamburgers, lekkere frieten, goede sfeer, alle ingredienten waren aanwezig voor een plezante dag op den ezel :D
Merci aux organisateurs ;)
Merci Bernard,
We doen wat we kunnen om iedereen tevreden te houden.
Jan & Jan
Big J
05-03-2005, 04:13 PM
Ok bedankt.
Mijn aanvoelen zegt 25/55 toelaten. want ik vond het saai zondag.
Ik ben er al over aan het denken om voor de race van augustus een andere motor te steken en in de GT2 mee te rijden.
Dan zal het ook een B-finale zijn, maar dan gaat de auto tenminste wat vooruit :D
Kris,
In het reglement staat pignon 24.
Het is dan ook de bedoeling dat ge de handleiding volgt en dus een maximum van 24 op 58 gebruikt.
We gaan dat zo houden voor de volgende races. De circuits zijn niet zo groot in de resterende races. Brugge in een zaal, Rebecq op de "Grote Markt" en Oud Turnhout wellicht ook in een zaal.
Voor de laatste race in Rumst, die telt niet mee voor het klassement, kunnen we dit missschien aanpassen zodat jullie ook eens "gas" kunnen geven.
We houden jullie op de hoogte.
Jan
speedy_belgium
05-04-2005, 06:44 AM
Kris,
In het reglement staat pignon 24.
Het is dan ook de bedoeling dat ge de handleiding volgt en dus een maximum van 24 op 58 gebruikt.
We gaan dat zo houden voor de volgende races. De circuits zijn niet zo groot in de resterende races. Brugge in een zaal, Rebecq op de "Grote Markt" en Oud Turnhout wellicht ook in een zaal.
Voor de laatste race in Rumst, die telt niet mee voor het klassement, kunnen we dit missschien aanpassen zodat jullie ook eens "gas" kunnen geven.
We houden jullie op de hoogte.
Jan
Ok. Dat is een duidelijk antwoord.
belgian
07-02-2005, 03:03 PM
Aangename manche in Rebecq, geen stress, goed planning maar jammer dat de stock categorie en echte stock-car categorie begint te worden.
Was die stock-car race niet alleen in Rumst op 28 augustus voorzien ? :confused:
Grosquick
08-17-2005, 03:54 PM
Bonjour à tous,
Je me permet de m'exprimer dans ce post pour vous poser des questions au sujet de la finale européenne au portugal. Je suis français (je participerai à la finale au portugal en GT2) et ai trouvé le site www.tamiya.be que je trouve très bien fait, et qui m'a permis de voir les dernières mises à jour concernant les listes de pièces, options et pièces en 49xxx autorisées...
Ma question est simple : le TRF 415 MS est il autorisé ? J'ai un gros doute à la lecture des listes...
Encore désolé si j'empiète sur des discussions qui n'ont rien à voir, mais celà aiderait beaucoup nos 2 pilotes en GT1 de le savoir à l'avance ! (Cyril N'diaye et fabian guignard).
J'espère saluer certains d'entre vous à Sintra dans 2 semaines, et vous remercie de votre compréhension.
Cordialement.
Big J
08-17-2005, 06:09 PM
Bonjour à tous,
Je me permet de m'exprimer dans ce post pour vous poser des questions au sujet de la finale européenne au portugal. Je suis français (je participerai à la finale au portugal en GT2) et ai trouvé le site www.tamiya.be que je trouve très bien fait, et qui m'a permis de voir les dernières mises à jour concernant les listes de pièces, options et pièces en 49xxx autorisées...
Ma question est simple : le TRF 415 MS est il autorisé ? J'ai un gros doute à la lecture des listes...
Encore désolé si j'empiète sur des discussions qui n'ont rien à voir, mais celà aiderait beaucoup nos 2 pilotes en GT1 de le savoir à l'avance ! (Cyril N'diaye et fabian guignard).
J'espère saluer certains d'entre vous à Sintra dans 2 semaines, et vous remercie de votre compréhension.
Cordialement.
Bonjour Grosquick,
Le 415 MS est authorisée en GT1. Vous trouvez cela dans le "regulation 1" qui ce trouve sur notre site.
La liste des pieces (49000) n'est pas toujour tres claire et nos pilotes ont aussi beaucoup de questions.
A bientôt et merci du compliment pour le site, c'est le travail de Jan VDH (pilote XBG au Portugal)
Big J, (Jan C, teamleader du team Belge)
Grosquick
08-18-2005, 12:03 PM
Bonjour,
Merci beaucoup pour la réponse rapide !
Effectivement, j'ai étudié également la liste des pièces 49xxx, et il y a des interdictions surprenantes :
- colonettes de direction bleue pour TA04, alors que les "fluorine coated sont autorisées...,
- idem pour les rotules de 5 mm (filetées et taraudées) anodisées, ou les embouts-rotule de B.A.R. qui sont autorisées en version "fluorine coated",
- Pour le 415, un certain nombre de pièces sont interdites alors qu'elles sont d'origines sur le MS qui lui est autorisé.
A contrario, et à ma grande surprise, les carrosseries allégées sont autorisées ! Mais pas la légacy B4, dommage.
Concernant la liste des options, j'ai l'impression qu'il y a eu des oublis pour les TA04 en GT2. Certaines pièces ne sont pas clairement autorisées, ni interdites d'ailleurs (c'est généralement du détail, par exemple la visserie titane, les billes de diff carbure,...).
Bref, je pense que le premier race meeting sera rempli de questions et j'espère qu'il n'y aura pas de situations de blocages absurdes...
A bientôt au portugal donc ! Pour information, c'est cyril n'daye (que peut être certains d'entre vous connaissent déjà) qui sera le "french team leader".
Olivier LUZY - pilote GT2 - magazine R/C Racing Cars.
kibit
09-06-2005, 06:21 AM
all,
vraagje over de tamiya cup klasse stock.
op de website is het overzichtje met wat er wel mag en niet mag, waar onderaan een link lijkt te staan naar een lijst met toegelaten hop-ups. aangezien dit een jpeg beeld is, lijdt dit nergens heen. Is die lijst ergens anders te vinden?
Wat is de minimale setup ( hop-ups) voor de stock klasse om competetief te zijn?
op het moment is het echt stock wat ik heb... plastic as hulzen( moeilijk als lagers te beschouwen) plastic proppeller shaft, stock mabuchi 540, no tunable suspension etc... ( XB pro built RTR set, met electronische sec)
zijn er generieke how-to's voor race tuning etc...
thnx, Kris
Ray Lynch
09-11-2005, 01:16 PM
Hoi iedereen,
Er is (eindelijk) een nieuw, uitgebreid tamiya forum in België.
Het is gratis voor iedereen, uiteraard...
Voor Tamiya-freaks door Tamiya-freaks...
Neem eens een kijkje op www.tamiya-forum.be
Groeten
mrevoIII
09-30-2005, 04:47 PM
all,
vraagje over de tamiya cup klasse stock.
op de website is het overzichtje met wat er wel mag en niet mag, waar onderaan een link lijkt te staan naar een lijst met toegelaten hop-ups. aangezien dit een jpeg beeld is, lijdt dit nergens heen. Is die lijst ergens anders te vinden?
Wat is de minimale setup ( hop-ups) voor de stock klasse om competetief te zijn?
op het moment is het echt stock wat ik heb... plastic as hulzen( moeilijk als lagers te beschouwen) plastic proppeller shaft, stock mabuchi 540, no tunable suspension etc... ( XB pro built RTR set, met electronische sec)
zijn er generieke how-to's voor race tuning etc...
thnx, Kris
Kris,
die linkt loopt inderdaad dood omdat we op dit moment de definitieve lijst nog aan het samenstellen zijn.
Wat zeker mag is het volgende : ball bearings voor de gehele wagen, aluminium propeller shaft ipv plastiek, turnbuckle tie rods (om het toespoor vooraan te regelen ipv de vaste plastic armpjes) en oil filled dampers (de zwarte plastic versie, geen zilveren fluorine coated zoals op de topmodellen.Als regelaar is diegene die je bij de XB hebt bijgekregen goed genoeg.
Als je zin hebt om mee te racen kan je altijd inschrijven voor de wintercup op de website en dan kan je op een ontspannen manier eens proeven van de Tamiya sfeer zoals wij ze maken, je kan ook op die dagen bij ons terecht voor allerlei vragen die je hebt (over Tamiya auto's natuurlijk, voor de rest zijn wij redelijk beperkt omdat we aan niets anders denken ;)
Jan, webmaster tamiya.be
fastboy
08-09-2006, 05:46 PM
hallo,ik ben van plan een tamiya tt01 aan te kopen en mee te doen aan de tamiya cup meer bepaald de stockklasse !...............nu is mijn vraag hoeveel jaar de jongste en oudste piloot in deze klasse is ?
ik ben ook niet meer van de jongste om mee te doen aan de stockklasse ...daarvoor !
kan er iemand deze vraag misschien beantwoorden.....groeten
fastboy
08-14-2006, 12:06 PM
hallo,ik ben van plan in 2007 met de stock klasse mee te rijden....nu is mijn vraag.. is deze klasse niet meer voor kids bedoeld of zijn er ook oudere rijders die mee rijden ?
wat bedoeld men met een 'aankoopbewijs ' om mee te doen...?ik heb deze doos TT01 hier in belgie gekocht en heb er een kassaticket van...hopelijk vind ik ze nog terug !!
see you
speedy_belgium
09-10-2006, 05:03 AM
hallo,ik ben van plan in 2007 met de stock klasse mee te rijden....nu is mijn vraag.. is deze klasse niet meer voor kids bedoeld of zijn er ook oudere rijders die mee rijden ?
wat bedoeld men met een 'aankoopbewijs ' om mee te doen...?ik heb deze doos TT01 hier in belgie gekocht en heb er een kassaticket van...hopelijk vind ik ze nog terug !!
see you
Definieer oudere rijders ? :rolleyes:
Er rijden mensen mee van 10 a 12 jaar tot +/- 60 jaar of misschien wel ouder. (Hoewel die laatste niet in de stock klasse rijden)
De stock klasse is de ideale beginnersklasse. Ik heb er zelf net 3 jaar in gereden en heb er veel bijgeleerd (en ik ben nu 37). Is dus zeker aan te raden als je pas begint. Als je de wagen hier in België gekocht hebt, dan kan de winkel je normaal gezien een bewijs geven om mee te doen aan de Tamiya cup.
herrie
01-11-2007, 10:53 AM
Hoi iedereen,
Ben nieuw in de RC wereld en zou graag beginnen met RC drifting;
Iemand een paar tips?
Zoals: Electrisch of nitro?
1/8 of 1/10?
Tamiya of Yomoko?
Grtz
herrie
speedy_belgium
01-11-2007, 11:17 AM
Hoi iedereen,
Ben nieuw in de RC wereld en zou graag beginnen met RC drifting;
Iemand een paar tips?
Zoals: Electrisch of nitro?
1/8 of 1/10?
Tamiya of Yomoko?
Grtz
herrie
In de Tamiya eurocup series wordt geraced. Dus zullen de meesten weinig of geen ervaring hebben met driften.
MisterYellow
02-14-2007, 05:47 AM
Beste mensen voor degene die geintreseerd zijn om in Bredene al een te trainen voor de Tamiya cup van 25/2 zal onze piste er al eens liggen op 17/2 tijdens onze openclubrace en we zullen voor de Tamiya extra klasses aanmaken zodat jullie al eens kunnen trainen, tafels, stoelen, 220V voorzien, de bar zal open zijn drank en Hotdog's verkrijgbaar, deuren open om 10 uur inschrijven voor de race voor 11:30 en start om 13uur 2 kwalifikaties 3 finale's ( deelname voor niet leden 5euro) alle info op http://www.yellowracing.be/clubyellowracing/index.htm
Low_E
01-07-2008, 05:47 PM
dat is hier precies doodse boel maar omdat het "officieel" kanaal is en ik geen emailadressen vond op de Tamiya.be-site stel ik mijn vraag dan maar hier.
Het gaat om de tamiya-cup 2008, in verband met de Mini-klasse.
In het huidige reglement staat vermeld dat het gewicht van dez mini's 1500 gram minimaal mag zijn.
Is dit correct?
Ten eerste lijkt 1500gr me erg veel. (De Swift weegt standaard maar zo'n 1170 gram)
Ten tweede is het vreemd dat een mini-wagen dezelfde gewichtslimiet krijgt als de "gewone" 4WD-wagens.
Moet dat niet 1200 gr minimaal zijn voor de mini-wagens, of iets dergelijks?
Psychomantis
01-16-2008, 01:09 PM
Does anyone knows were you can race in belgium with a TL-01 chassis with no changes applied, straight from the store?